Strona główna » Gastro z klasą, cz. 2. Lemon zawodowiec, czyli o cateringu dietetycznym

Gastro z klasą, cz. 2. Lemon zawodowiec, czyli o cateringu dietetycznym

przez Pawel
catering dietetyczny

Buenos Dżares, Grasecco, Soko Chanelle na etykietach Juicy Jar od razu wywołują zabawne skojarzenia. Firma cateringowa kreatywnie podchodzi do marketingu, ale i oferta to efekt przemyślanej strategii. Sebastian Ryniak z Juicy Jar stawia m.in. na dietę sokową z wariantem wegańskich zup. Swoim klientom proponuje solidny detoks, oparty na sile naturalnych składników.

Produkty wysokoprzetworzone do dziś stanowią podstawę diety wielu osób, pomimo szkodliwych efektów dla zdrowia. Świadomi konsumenci szukają alternatywy. Catering dietetyczny to rozwijająca się gałąź branży gastronomicznej. – Dieta sokowa, popularna szczególnie latem, została stworzona w odpowiedzi na brak produktów wysokiej jakości na rynku. Wykorzystujemy metodę cold press, zapewniając maksymalną wartość odżywczą. Z kolei zimą, dla zrównoważenia potrzeb organizmu, wprowadziliśmy wariant z dodatkiem rozgrzewających zup – mówi Sebastian Ryniak z Juicy Jar.

Metoda cold press, czyli zimne tłoczenie polega na bardzo ale to bardzo powolnym wyciskaniu warzyw i owoców przez mikro szczeliny naszych wyciskarek. Wydobywamy w ten sposób maksymalną ilość soku, który zawiera wszystkie składniki odżywcze i enzymy z wyciskanych warzyw i owoców. Cały proces odbywa się bez podnoszenia temperatury, by nie utracić najcenniejszych wartości odżywczych. Wartość soków z naszej metody wyciskania doceniają stali klienci, którzy cenią otrzymaną jakość.

Catering dietetyczny. Do kogo skierować ofertę?

Jaka jest grupa docelowa firmy? Klienci korzystający z tej diety cenią sobie jej smakowe i zdrowotne walory. Jest to rozwiązanie szczególnie atrakcyjne dla osób, które nie mają czasu ani umiejętności, aby codziennie przygotowywać zdrowe posiłki, jednocześnie dbając o swoją sylwetkę, samopoczucie i zdrowy wygląd. Jednak, jak podkreśla Sebastian, pomimo spektakularnych efektów osiąganych przez niektórych, istnieją pewne ograniczenia, przy stosowaniu diety przez dłuższy okres (nawet do 60 dni). Każda wielodniowa kuracja – szczególnie przekraczająca tydzień powinna być skonsultowana z lekarzem, zwłaszcza w przypadku osób cierpiących na choroby przewlekłe.

Dieta sokowa – receptury, czyli sekret firmy

Ekipa z Juicy Jar przekonuje, że dieta sokowo-zupowa nie jest tylko trendem żywieniowym, lecz starannie zaplanowanym sposobem odżywiania, mającym na celu dostarczenie organizmowi potrzebnych składników odżywczych w wygodnej i smacznej formie. Soki są bogate w witaminy i mikroelementy, natomiast zupy dostarczają niezbędnych białek oraz tłuszczów, tworząc kompleksowy, zrównoważony posiłek. Według Sebastiana, kluczem do sukcesu diety sokowej jest równowaga i umiar, a także dostosowanie kuracji do indywidualnych potrzeb oraz stanu zdrowia każdego klienta. Receptury są konsultowane z lekarzami, dietetykami i specjalistami w dziedzinie technologii żywienia.

Juicing, zuping i sokówka – kreatywny marketing

Juicy Jar nie zaniedbuje formuły marketingu, by zyskać sympatię klientów. Kreuje juicing i zuping jako trend żywieniowy. Ma być lekko i zabawnie, stąd na etykietach pojawiają się nazwy produktów bazujące na grze słów np.: Margarita Taczer, Nut Damon, Kevin Spicy, Breaking Red, Green Force One. Swojego odpowiednika doczekały się nalewki. Teraz za pazuchę można włożyć piersiówkę z sokówką. Buracardi, Grasecco, Cytraxa – to napitki bez konserwantów i substancji słodzących. Na etykiecie widnieje „100% cold-pressed”. Wyprodukowanie mocniejszego soku jest już niemożliwe.

Dieta pudełkowa – dywersyfikacja oferty

Juicy Jar to nie tylko dieta sokowa, bazująca na metodzie cold press. Firma bardzo dywersyfikuje ofertę dla osób zainteresowanych zdrowym i zbilansowanym odżywianiem. Wśród propozycji znajduje się: dieta pudełkowa sportowa, wegańska, czy dedykowana osobom zmagającym się z chorobą Hashimoto. Niskokaloryczną ofertą jest natomiast post leczniczy. Osoby nietolerujące laktozy, również znajdą coś dla siebie. W Juicy Jar postawiono na dania bez dodatku produktów bazujących na pszenicy, która jest w największym stopniu modyfikowanym zbożem. Jak zaznacza Sebastian, firmie zależy na bogatym menu, inspirowanym różnymi kuchniami. Jak Juicy Jar zatrzymuje klientów na dłużej? – Trzeba utrzymywać poziom restauracyjny – podkreśla Sebastian.

Zdobywanie rynku

Juicy Jar posiada filie w wielu polskich miastach. Jak widać, uprawianie juicingu i zupingu przypadło do gustu mieszkańcom niejednego regionu. Wzrastająca świadomość konsumencka, trendy zdrowego odżywiania na pewno stwarzają okazję do zdobycia kolejnych rynków i pozyskania stałych klientów.

5/5 - (14 głosów)

Może Ci się spodobać