Strona główna » Marketing w edukacji, cz. 5 – offline marketing

Marketing w edukacji, cz. 5 – offline marketing

przez Pawel

W budowaniu wizerunku potrzebna jest szczerość i trwały kontakt z ludźmi, z naszymi odbiorcami. Oczywiście grupa docelowa i brief strategiczny – to wszystko tworzy dobry plan do rozpoczęcia naszych działań komunikacyjnych. Jednak jednym z ważniejszych jego elementów jest przekaz oraz formy jego realizacji.

W tym artykule chciałabym skoncentrować się na offlinowych formach reklamy. Chodzi o działania, które wzmacniają naszą lokalną pozycję w społeczności, jakie budujemy z naszymi rodzicami, klientami czy podwykonawcami. To pole wspólnie tworzymy z naszą kadrą, która na co dzień niekoniecznie zna się na marketingu, jednak jest jego ogromną częścią – fundamentem.

O tym niejednokrotnie zapominają placówki edukacyjne: że zarówno obsługa, nauczyciele, szkoleniowcy czy lektorzy – to jeden marketingowy zespół. Możemy przyrównać go do załogi samolotu, gdzie każda osoba na pokładzie ma swoje bardzo ważne zadanie i choć występuje w niej hierarchia – w dotarciu do celu, bezpiecznym wylądowaniu – każdy ma cenne zadanie do wypełnienia.

Działaniami offlinowymi w edukacji są wszelkie: dni otwarte, pikniki, wycieczki, konkursy, szkolenia, czy wspólne warsztaty. To zbiór wszystkich momentów, kiedy nasz klient ma szansę nas poznać, spojrzeć w oczy, wspólnie z nami spędzać czas – to marketing, który łączy i daje ogromną radość oraz satysfakcję. Szczególnie po czasie pandemii, kiedy byliśmy zamknięci od marca do maja 2020, a niektórzy nawet dłużej, wyjątkowo doceniliśmy wartość żywej komunikacji.

Możemy zastanowić się nad innymi formami offlinowymi, które kiedyś były bardzo popularne, dziś ze względu na zwiększające się koszty, np. druku czy papieru, są przekładane na korzyść działań online.

Jednak w byciu offline można być również ekologicznym i dobrym, promując oklejanie paczkomatów czy elektrycznych autobusów i aut. Miliony drobnych gestów, szczegółów i dbałość o nie, tworzą coś poza „siecią” – docierając do szerszego grona odbiorców. Pamiętajmy ponadto, by przed każdym planem określić precyzyjnie do kogo kierujemy nasz przekaz.

Róża Szyperek
Marketing Manager
Norlandia Przedszkola i Żłobki

Przeczytaj poprzednie części cyklu Marketing w edukacji”:

Marketing w edukacji, cz. 4 – storytelling

Marketing w edukacji, cz. 3 – green marketing

Marketing w edukacji, cz. 2 – Imperium wizerunku

Marketing w edukacji. Jak poprawić komunikację z klientem? (cz.1)

Również Cię zainteresuje