Strona główna » Marketing w edukacji, cz. 4 – storytelling

Marketing w edukacji, cz. 4 – storytelling

przez Pawel
business storytelling

Z roku na rok zmienia się rynek, na którym wszyscy funkcjonujemy. Umiejętność dostosowania się do otoczenia, przechodzącego ciągłą ewolucję, będzie decydować o tym, jak dobrze menedżerom marek uda się utrzymać kontakt z konsumentami. W grę wchodzi relacyjność – to najważniejszy motyw 2023 roku w trendach w marketingu.

Niezmienne są tu historie, które sprzedają nasze produkty czy usługi – czyli słowem: storytelling. Stanowi on chyba najtańszą formę marketingu, która jednak wymaga czasu, konsekwencji i szczerości. Za to oferuje najwięcej – bo zaufanie i długotrwałą relację z odbiorcą. Tworzenie narracji wymaga odpowiedniej dbałości i jakości, jednak jest najbardziej doceniane na edukacyjnym rynku.

Mówimy o rynku, na którym klientem jest rodzic lub opiekun, czy też samo dziecko. To tutaj nastolatek albo student wybiera miejsce swojej przyszłej edukacji. Musi nam zaufać, poczuć się bezpiecznie i dobrze. Obecnie poznaje nas najczęściej za pośrednictwem internetu. Przegląda informacje, dowiaduje się o naszych usługach i ofertach.

Warto jeśli do strategii komunikacyjnej podejdziemy, jak do zaproszenia ucznia do wspólnej podroży. Odbędzie się ona z naszą edukacją i wartościami. Wybierając tę ścieżkę, zaczniemy myśleć już inaczej, gdyż storytelling to historia – a sposób w jaki ją opowiadamy – nas wyróżnia na tle innych. Strategiczne w tej historii są nasze wartości, to na nich powinniśmy budować przekaz i komunikację. Na podstawie tych czynników dokonuje się wybór klienta, który musi poczuć więź między marką a swoim życiem.

Ważne, aby każda placówka edukacyjna poczuła, że jej odbiorca jest jej częścią, zanim jeszcze do niej fizycznie dołączy. To buduje coś znacznie większego niż sprzedaż. Tworzy poczucie przynależności do marki. Zatem w storytellingu, który od podstaw budujemy w mediach społecznościowych, powinniśmy zacząć od dobrego opisu, wypunktowania wartości naszej edukacji czy też kompetencji – w jakich osiągnięciu pomagamy.

Nasze publikacje mogą pokazać się na wielu stronach. Klient będzie miał szansę poznać markę w różnych miejscach i łatwiej się z nią identyfikować. Jeśli chodzi o formę zachęcania do naszych usług liczą się: dobrze dobrane zdjęcia, materiały wideo lub linki do artykułu, poradniki albo tematyczne posty. Pozytywne wrażenie zostawiają podziękowania osób, które np. uczyły się w naszej placówce lub ich opiekunów. Ważny jest dobrze wyeksponowany motyw przewodni strategii. Wszystkie te elementy wpływają na ogólny wizerunek naszej marki.

Róża Szyperek
Marketing Manager
Norlandia Przedszkola i Żłobki

Przeczytaj poprzednie części cyklu Marketing w edukacji”:

Marketing w edukacji, cz. 3 – green marketing

Marketing w edukacji, cz. 2 – Imperium wizerunku

Marketing w edukacji. Jak poprawić komunikację z klientem? (cz.1)

5/5 - (1 głosów)

Może Ci się spodobać