W dzisiejszym świecie marketing nie jest już jedynie narzędziem sprzedaży. Moim zdaniem stał się pełnoprawnym kanałem komunikacji między marką a jej klientami. Aby skutecznie dotrzeć do odbiorców, nie wystarczy już tylko reklamować produkt czy usługę np. przedszkole, czy żłobek.
Nie chodzi już tylko o sprzedawanie, ale i rozmowę. O tę autentyczną komunikację, która pozwala zbudować most między marką a odbiorcą. Gdy w dzisiejszym świecie, każdy walczy o uwagę, umiejętność skutecznego przekazu to prawdziwa sztuka. Co sprawia, że ten przekaz jest zrozumiały i trafia prosto „w serce” odbiorcy? Warto pomyśleć o tym – czy kiedykolwiek udało się nawiązać komuś głęboką rozmowę, jeśli nie rozumiało się rozmówcy? Czy to klucz do sukcesu? To samo dotyczy marketingu. Kim jest nasz klient? Zrozumienie jest fundamentem skutecznej komunikacji. Jest to szczególnie ważne w edukacji.
Język, którym się posługujemy, jeśli jest dobrze dobrany, otworzy drzwi do wielu serc np. rodziców. Ważne jest, aby komunikować się w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla naszej grupy docelowej.
Dla mnie marketing to nie tylko przekazywanie informacji, ale budowanie relacji. Odbiorca musi czuć, że marka rozumie jego potrzeby i chce mu pomóc w ich zaspokojeniu. Dlatego tak ważne jest, aby marketing był autentyczny i angażujący. Współczesny klient oczekuje więcej niż tylko produktu, czy usługi. Szuka wartości, z którymi może się identyfikować.
Marketing w edukacji, cz. 9 – Jak zarządzać, budując społeczności?
Stwórz więc przestrzeń, w której klient poczuje, że jego głos ma znaczenie. To nie tylko zwiększy skuteczność przekazu, ale także zbuduje lojalność. Podsumowując – marketing to coś więcej niż narzędzie sprzedaży. To sztuka komunikacji, która tworzy relacje. Te ostatnie są, jak wiadomo, fundamentem każdego sukcesu. Tego nam wszystkim życzę!
Róża Szyperek
Marketing Manager
Norlandia Przedszkola i Żłobki