Technologia jest ważną częścią naszej rzeczywistości. XX wiek zostanie zapamiętany z powodu szybkich zmian w technologii tak samo jak wstrząsy społeczne i polityczne, które zmieniły życie tak wielu ludzi. Technologia, a zwłaszcza internet, odegrała także kluczową rolę w transformacji biznesu.
Społeczność biznesowa została zasadniczo zmieniona wraz z pojawieniem się Internetu jako środka komunikacji i handlu. Rozwój interentu w połowie lat 90. otworzył możliwości handlowe, po raz pierwszy zwykli obywatele mogli uzyskać dostęp do posiadanych przez niego zasobów. Internet umożliwił zmianę sposobu działania firm i otworzył możliwości, które można wykorzystać w wielu obszarach, w tym marketingu, handlu elektronicznym i rozwoju produktów.
Internet obniżył koszty wielu firm do zwykłego hostingu i opłat za domeny. Zagospodarowanie przestrzenne nieruchomości może stwarzać bariery co do tego, gdzie budować biznes, ale w Internecie nie ma takich przepisów. Internet radykalnie obniża koszty tworzenia, wysyłania i przechowywania informacji, jednocześnie zwiększając ich dostępność. Informacje nie ograniczają się do tradycyjnych fizycznych metod dostawy. Biznes online często pozwala wyeliminować niektóre z ogromnych kosztów związanych z biznesem offline.
Internet i powiązane technologie również pomagają organizacjom w zwiększeniu wydajności procesów wewnętrznych. Z biznesowego punktu widzenia Internet ma ogromny wpływ na sposób, w jaki firmy działają, jak komunikują się z innymi, jakie produkty wytwarzają, jak dostarczają produkty i usługi oraz jak szukają przewagi konkurencyjnej. Internet stał się najważniejszym narzędziem do efektywnej komunikacji z klientami, dostawcami i pracownikami. Duże i małe firmy polegają na szybkim Internecie w komunikacji e-mail, działaniach sprzedażowych i marketingowych, badaniach, handlu elektronicznym i aplikacjach w chmurze. Oprócz komunikacji, internet radykalnie zmienił również sposób, w jaki współpracujemy podczas pracy nad projektem, głównie dzięki udostępnieniu nam wielu innych narzędzi, których możemy używać do współpracy. Internet służy do obsługi klienta, udostępniania informacji i szkolenia pracowników.
W większości innowacje technologiczne przyspieszają przepływ pracy i zapewniają niezbędne systemy do organizowania informacji. Jednak technologia może mieć również negatywny wpływ na biznes, sprawiając, że komunikacja jest bardziej bezosobowa i tworząc fałszywe poczucie wiedzy.
Internet zmienił biznes, edukację, rząd, opiekę zdrowotną, a nawet sposoby, w jakie wchodzimy w interakcje z naszymi bliskimi – niemal każdą dziedzinę naszego życia. Szczególny jest przypadek biznesu. E-biznes ma wpływ na szereg zagadnień wpływających na organizację, w tym przyjęcie technologii, wybór modeli biznesowych oraz kwestie takie jak ekonomia, marketing, kwestie prawne i bezpieczeństwa, zarządzanie. Wpływu technologii na funkcjonowanie firm nie można zatem lekceważyć.