Czy za 10 lat płatności mobilne wyprą gotówkę?

Wypowiedź: Iwona Jarzębska, rzeczniczka prasowa Banku Millennium

Jak wynika z badania #finanseprzyszłosci, przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Banku Millennium, ponad 90 proc. Polaków uważa, że za 10 lat bankowe aplikacje mobilne staną się centrum usług nie tylko bankowych. Posłużą one m.in. do zakupu biletów, funduszy inwestycyjnych i ubezpieczeń, ale także do płacenia za parking, sprzęt AGD, ubrania czy zamawiania jedzenia. Według przewidywań ekspertów rynku bankowego, aplikacje przyszłości będzie wyróżniała właśnie wielofunkcyjność. 

Aż 40 proc. Polaków twierdzi, że w 2028 roku będzie korzystało z bankowości mobilnej codziennie lub prawie codziennie. Obecnie, bardziej popularne jest bankowanie na urządzeniach stacjonarnych. Jednak w ciągu 10 lat sytuacja ulegnie zmianie i według przewidywań, z tej opcji będzie korzystało 32 proc. badanych. Spadnie również odsetek osób, które w ogóle nie korzystają z bankowości mobilnej. Dzisiaj, grupę tę stanowi co trzeci Polak, natomiast  w 2028 r. będzie to tylko 14 proc.

Wszystko wskazuje na to, że właśnie bankowa aplikacja mobilna może stać się centrum usług, z którego Polacy korzystają codziennie. Komórka i aplikacja mobilna będą służyły również do dokonywania płatności. 13 proc. Polaków deklaruje że za 10 lat najchętniej płaciłoby gotówką, natomiast już ponad 15,6 proc. wybrałoby płacenie telefonem, a 15,2 proc. BLIK-iem duży udział – mówi Iwona Jarzębska, rzeczniczka prasowa Banku Millennium.

Na pytanie „Czym najchętniej płaciłby Pan/Pani za 10 lat?” ponad  30 proc. badanych wskazało na urządzenia mobilne – 15,6 proc. na telefon, a 15,2  proc. na telefoniczne płatności BLIK-iem. Z badania wynika także, że w najbliższych latach aplikacje bankowe będą podążać za potrzebami użytkowników, którzy planują wykorzystywać je na większą skalę nich dotychczas.

Ponad 9 mln Polaków już dzisiaj korzysta z bankowych aplikacji mobilnych i ta liczba wciąż rośnie.  W Banku Millennium w 2017 roku zanotowaliśmy prawie 40 proc. wzrost liczby klientów używających naszej aplikacji mobilnej w stosunku do roku poprzedniego. Widzimy, że budzi ona coraz większe zainteresowanie – dodaje Iwona Jarzębska.

W ciągu 10 lat wzrośnie też liczba osób,  które zdecydują się na założenie lokaty, zakup funduszy inwestycyjnych, ubezpieczeń komunikacyjnych czy turystycznych w bankowości mobilnej. Blisko 80 proc. Polaków uważa, że w 2028 roku weźmie kredyt lub założy lokatę właśnie w aplikacji mobilnej bądź w bankomacie. 

Źródło

Newsrm

Odwiedź nas na Facebooku

Skomentuj

Twój adres e-mail będzie niewidoczny.

*