III EDYCJA MAZOVIA BUSINESS CONGRESS – JADWIGA FORD

Doświadczona menedżer, przedsiębiorca (MP), certyfikowany coach, trener praktycznych umiejętności biznesowych, wykładowca. Specjalizuje się w coachingu i mentoringu menedżerskim, outsourcingu menedżerskim w obszarze zarządzania oraz marketingu, a także szkoleniach specjalistycznych, skierowanych do menedżerów średniego i wysokiego szczebla. Posiada ponad 20 letnią praktykę zawodową w marketingu i zarządzaniu na kluczowych stanowiskach zarządczych w korporacjach międzynarodowych, w tym Unilever, Reckitt Benckiser, Johnson & Johnson, Grupa Eurozet (Lagardere Group). Odpowiadała między innymi za zarządzanie biznesem (P+L) oraz rozwojem marek lokalnych oraz międzynarodowych (m.in. Lipton Tea, Kellogg’s, o.b., Calgonit, Calgon, Carefree, Radio ZET) a także projektami R&D na rynku polskim oraz krajów Europy Centralnej i Wschodniej. Kierowała zespołami menedżerskimi w Polsce oraz międzynarodowymi zespołami projektowymi, odpowiadając za osiągnięcie celów biznesowych zarządzanych przez nią biznesów, rozwój menedżerów a także szkolenia marketingowe dla marketingowców, jak i menedżerów innych funkcji. Pełniła jedną z głównych ról zarządczych i koordynacyjnych w procesach restrukturyzacji organizacyjnej oraz akwizycji w ramach Grupy Eurozet (Lagardere Group). W 2009 uzyskała licencję Certified Professional Co-Active Coach (CPCC) w Coach Training Institute (CTI), USA – wiodącej organizacji coachingu koaktywnego. Posiada ponad 900 godzin doświadczenia z zakresu executive i life coaching, głównie z menedżerami średniego i wysokiego szczebla. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej (SGH), wydziału Handlu Zagranicznego (specjalizacja menedżerska i marketingu międzynarodowego) oraz studiów doktoranckich w zakresie nauk o zarządzaniu w SGH. Wykłada zarządzanie międzynarodowe oraz zarządzanie strategiczne w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania oraz coaching i osobowość na USKW. Studiuje psychologię na Uniwersytecie SWPS. Ukończyła liczne kursy i szkolenia zawodowe z zakresu marketingu, praktycznego zarządzania biznesem i komunikacji m.in w London Business School (MS).


Zapraszamy na III edycję Mazovia Business Congress, która odbędzie się odbędzie się 26 maja 2017 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Znakomici prelegenci, spotkania networkingowe – a to wszystko podczas targów GiftShow Poland oraz Sport Weekend.

Szczegółowe informacje na stronie: http://bizneszklasa.pl/2017/04/27/5798/
Strona wydarzenia na FB: https://www.facebook.com/events/629072573965810/
Bilety: https://420843-4.evenea.pl/
Nasz kanał YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCRtPhx197hdZKmc9aTZNaGA


Ocena prawdomówności rozmówcy w biznesie Magia, czy technika, której można się nauczyć?

To, czy druga osoba mówi prawdę czy kłamie w różnych sytuacjach biznesowych i prywatnych, od zawsze jest pytaniem, które pojawia się w naszej głowie, choć bardzo niewiele osób ma odwagę wprost powiedzieć: „Czy teraz mnie okłamujesz?”. Są, rzecz jasna sytuacje, w których ocena prawdomówności drugiej strony jest kluczowa – w biznesie są to oczywiście negocjacje, zarządzanie projektami, wewnętrzny audyt i wewnętrzne dochodzenia, ale także procesy rekrutacji i spory prawne.

W życiu – jak zawsze, wszystko zależy od kontekstu i sytuacji. Jak pokazują badania, nie zawsze chcemy znać prawdę. Niewielu z nas wie, że profesjonalne techniki wykrywania kłamstwa są powszechnie stosowane, wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z zagrożeniem bezpieczeństwa i koniecznością wczesnego wykrycia potencjalnego zagrożenia bezpieczeństwa. Takimi miejscami jest przestrzeń publiczna,
w której na co dzień funkcjonujemy. Najlepszym przykładem są lotniska, porty lotnicze, miejsca, w których gromadzą się duże skupiska ludzi. Oczywiście, techniki wykrywania kłamstwa stosują także policjanci
w sprawach kryminalnych – to jednak są specyficzne umiejętności przesłuchań świadków
i podejrzanych.
Nas, przedsiębiorców interesuje to, co możemy praktycznie, powtarzalnie stosować w naszym codziennym działaniu.
Dzięki naukom behawioralnym, które systematyzują techniki analizy ludzkiego zachowania, mamy dzisiaj możliwość analizy i oceny innych osób pod kątem ich wiarygodności i prawdomówności
w najróżniejszych sytuacjach. Zatem to nie magia, ale metoda, której można się nauczyć.
W skrócie, abyśmy byli skuteczni
w ocenie prawdomówności, pod uwagę brać musimy kluczowe kanały komunikacji, których każdy z nas używa do przekazywania informacji.
1. Twarz – najbardziej reprezentatywny kanał komunikacji. To na twarzy pojawiają się wszystkie nasze emocje –
w postaci pełnych ekspresji twarzowych, gdy nie mamy nic do ukrycia, lub w postaci mikro-ekspresji, gdy mamy
do czynienia z emocjami, które chcemy ukryć.
2. Język ciała – wszystkie sygnały niewerbalne, inne niż twarz, które ujawniają to, co myślimy i czujemy. Mimo,
że wyniki badań naukowych w tym obszarze nie są konkluzywne, to właściwa, wzbogacona o obserwację innych obszarów analiza zachowań niewerbalnych daje nam mnóstwo informacji co do tego,
co myśli i czuje dana osoba.
3. Głos – ton głosu, czyli rytm, prędkość, natężenie i wysokość. Z głosu, bardzo dobrze możemy wyczytać, jakich emocji doświadcza druga strona –
a emocje zawsze są związane
z tym, czy kłamiemy czy mówimy prawdę.
4. Styl werbalny – czyli to jak wypowiadamy słowa, poziom szczegółu w rozmowie, przerwy, zająknienia, słowa o sprzecznych znaczeniach,
zapominane treści.
5. Zawartość werbalna – czyli słowa, które wypowiadamy lub piszemy.
W ostatnich latach, zawartość werbalna uzyskała dominującą rolę w większości obszarów naszego życia. Nadmierna koncentracja na tym obszarze spowodowała to, że wiele informacji, które się pojawia
w pozostałych kanałach informacji, pozostaje niezauważonych – tym samym uzyskanie pełnego obrazu sytuacji jest utrudnione.
Wytrenowanie umiejętności odczytywania informacji płynących z kanałów komunikacji w kontekście danej sytuacji, w połączeniu ze sobą i jako odstępstwo od normalnego zachowania danej osoby, a do tego, systematyczna praktyka, daje nam podstawę do skuteczniejszego niż zwykły traf określenia, czy ktoś mówi do nas prawdę czy kłamie.
O tym jak te umiejętności wytrenować możesz dowiedzieć się na najbliższym spotkaniu Piaseczno z Klasą.

Jeśli chcesz zorganizować u siebie w firmie szkolenie zamknięte 1, 2 lub 3 dniowe – powołaj się na „Piaseczno z Klasą” – wtedy każdy dzień tego wyjątkowego szkolenia wart cennikowo 1166 zł, możesz kupić aż
o 75% taniej.

Autor Jadwiga Ford
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu i marketingu, trener kompetencji biznesowych i emocjonalnych, jeden z dwóch w Polsce autoryzowanych trenerów prof. Paula Ekmana, certyfikowany coach, na co dzień pracujący z przedsiębiorcami, menedżerami i wszystkimi tymi osobami, które chcą dynamicznie rozwijać siebie i swoje firmy. Wykłada zarządzanie międzynarodowe oraz zarządzanie strategiczne oraz coaching
na wyższych uczelniach.

Odwiedź nas na Facebooku

Skomentuj

Twój adres e-mail będzie niewidoczny.

*