Zadowolony klient – proste, a jednak….

Foto źródło: pl.fotolia.com

Moi klienci są bardzo zadowoleni z produktów/usług jakie ode mnie kupili i kupują coraz więcej i polecają mnie wielu nowym klientom. Mam coraz zdrowszą sytuację finansową w moim przedsiębiorstwie.

Każdy przedsiębiorca chce znaleźć się w takiej sytuacji –  ale nie każdemu od razu się to udaje.

Jak zawsze jest wiele elementów, które na to wpływają, ja zajmę się tylko jednym ale jakże ważnym – obsługą klienta i tym  czego doświadcza nasz klient w kontaktach z naszym produktem/usługą i naszym przedsiębiorstwem.

Skończyły się wakacje, wiele osób wyjeżdżało – czy zawsze wróciliśmy zadowoleni? Co powinno się stać byście byli Państwo zadowoleni:

  1. Dojeżdżam do miejscowości po siedmiu godzinach podróży – nie wiem jak dotrzeć do pensjonatu – brak czytelnych oznaczeń – błądzę – Czy można dołożyć więcej czytelnych tablic informacyjnych?
  2. W drodze na plażę są wysokie, wyszczerbione, betonowe schody, które wszystkim ciężko jest codziennie pokonywać – Czy nie można ich wyremontować?
  3. Chcę kupić drewniane bale, by wykonać konstrukcję zadaszenia tarasu – Nie możemy zmówić takiej długości jak chcemy (bale o tej długości są dostępne w sprzedaży ), bo Pan nie wie jak przewieźć – Oczekiwaliśmy, że profesjonalny punkt sprzedaży bali drewnianych zna sposób i kogoś kto przewozi drewno.

Czy w przyszłym roku pojadę w to samo miejsce? – Raczej nie.

Czy wrócę do punktu sprzedaży drewna z kolejnym zamówieniem? – Raczej nie.

Nie jest trudno przygotować te powyższe trzy elementy tak, by klient był zadowolony, nieprawdaż?

Jaki jest koszt powyższych kroków? Czy jest to wielki wysiłek przedsiębiorcy?– Sprawdźmy.

Pierwszy opis – brak odpowiedniej komunikacji udoskonalimy przez dodatkowe bannery –  koszt dwóch bannerów 300,00 złotych.

Drugi opis – prace remonowo-budowlane – to jest z pewnością koszt już zauważalny ale do sfinansowania przez wiele podmiotów – pensjonatów przy tej ulicy się mieszczących.

Trzeci opis – przygotowanie informacji o sposobie przewozu  – koszt wiedzy kto przewozi – zero złotych.

Przygotowanie produktu/usługi w sposób przemyślany tak, by klient był usatysfakcjonowany przyniesie wiele i nam, i klientowi – utrata klienta już pozyskanego – to  nie do oszacowania strata.

Spowodowanie, aby klient doświadczał pozytywnych wrażeń w trakcie korzystania z produktu czy usługi nie zawsze, jak pokazują powyższe przykłady, musi się wiązać z wielkimi kosztami.

Warto dokonać przeglądu w jaki sposób traktujemy swoich klientów (mapa doświadczenia klienta), sprawdzić co o nas i naszym produkcie/usłudze myślą, jakie mają sugestie; warto zastanowić się co możemy zmienić.

Nie przekonamy niezadowolonego, sfrustrowanego klienta do kolejnych zakupów.  Zadowolony klient nie tylko do nas wróci, ale poleci innym.

I tego wszystkim Państwu życzę!

Monika Zwierz – Femko Consulting

Doradzam takim przedsiębiorcom, dla których ważne jest co o nich sądzą klienci, i którzy chcą, by ich wyniki finansowe były coraz zdrowsze. Więcej na http://femko.pl/

Foto źródło: pl.fotolia.com

Odwiedź nas na Facebooku

Skomentuj

Twój adres e-mail będzie niewidoczny.

*