TPMS System kontroli ciśnienia w oponach

od 1 listopada 2014 roku również w Polsce, wejdzie w życie nowa dyrektywa Unii Europejskiej, mówiąca o konieczności stosowania Systemu Kontroli Ciśnienia w Oponach – TPMS, we wszystkich nowych samochodach osobowych kategorii M1 (mogących przewozić nie więcej niż 7 osób).

System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) to zintegrowany z pojazdem system, który na bieżąco monitoruje ciśnienie gazu w oponie. Istnieją dwa różne typy systemów: bezpośredni (pomiar ciśnienia za pomocą czujnika w feldze), oraz pośredni (pomiar za pomocą czujnika ABS w aucie). Wyświetlacz na desce rozdzielczej pojazdu ostrzega kierowcę, jeżeli system wychwyci spadek ciśnienia w jednej lub więcej opon.

tps

Korzyści TMPS:

TPMS umożliwia wykrycie spadku ciśnienia w oponach. Dzięki temu kierowca może odpowiednio wcześnie usunąć usterką związaną ze spadkiem ciśnienia i doprowadzić ciśnienie w każdej z opon do właściwej wartości. Właściwe ciśnienie w oponach ma wpływ na:

  1. Bezpieczeństwo – Opony z niskim ciśnieniem łatwo wpadają w poślizg i tracą przyczepność.
  2. Przedłużenie żywotności opon – Żywotność opon jest przedłużona poprzez równomierne zużywanie się bieżnika.
  3. Minimalizacja zużycia paliwa – Niedopompowane opony powodują wzrost oporów toczenia a tym samym straty paliwa.
  4. Zmniejszenie kosztów utrzymania i pracy – Redukcja kosztów związanych z serwisowaniem opon i kontrolą ciśnienia.
  5. Zapobieganie przestojom pojazdów – Prawidłowo napompowane i utrzymane opony zapobiegają kosztownym wydatkom na naprawy w terenie i oszczędzają czas.
  6. Poprawa stabilności, obsługi i hamowania pojazdu – Niedopompowane opony łatwiej tracą przyczepność na wodzie ( wydłuża się droga hamowania, pojazd jest niestabilny.
  7. Ochrona środowiska – Nadmierne spalanie paliwa powoduje zwiększoną emisję CO2 do atmosfery.

Źródło: www.almot-auto.pl

Odwiedź nas na Facebooku

1 Comment on TPMS System kontroli ciśnienia w oponach

  1. no w sumie kiedys sie tylko na ocopanh całorocznych jeździło i jakoś wszyscy dawali radę Oczywiscie dzisiejsze opony całoroczne to zupełnie inna generacja i według mnie w mieście i na krf3tkich dystansach takie opony właśnie będą miały przyszłość Na długich dystansach i wszędzie tam gdzie pługi jeżdżą rzadziej niż w mieście tradycyjne opony sezonowe chyba nie będą miały konkurencji.

Skomentuj

Twój adres e-mail będzie niewidoczny.

*